Eight movies about fashion

0:58


Vypadá to, že největší mrazy už jsou za námi, ale přesto pořád není venku minimálně jarní počasí. Ráda si v tomhle období zalezu pod deku s horkým čajem a podívám se na dobrý film. Proto bych se s vámi chtěla podělit o tenhle "seznam" filmů, které se zabývají módou.

1. Ďábel nosí Pradu (The Devil wears Prada)

Na začátek si nemohu odpustit připomenout tuto klasiku. Musím se přiznat, že sama jsem tenhle film viděla teprve nedávno, ale byla jsem z něho naprosto nadšená. Od té doby jsem ho viděla už několikrát, ale pořád mě baví. Je přece skvělé alespoň trochu nahlédnout do redakce módního časopisu (inspirovanou redakcí samotného Vogue). Možná se najde i pár dalších lidí, kteří stejně jako já film ještě neviděli, a těm ho mohu jenom doporučit.

2. Zářijové číslo (The September Issue)

U časopisu Vogue a jeho redakce ještě chvíli zůstanu. The September Issue sice není klasický film, ale je to dle mého názoru velmi zajímavý dokument. V průběhu celého dokumentu sledujeme, jak vzniká nejdůležitější číslo roku tohoto magazínu (toto číslo mívá obvykle okolo 800 stran, což je tedy pěkná bichle :)) Dokument je proložen rozhovory s nejdůležitějšími představiteli nebo spíše představitelkami této módní bible, tedy s Annou Wintour nebo třeba s Grace Coddington. Osobně nemám tolik v oblibě dokumenty, ale tento se mi líbil.

3. Báječný svět shopaholiků (Confessions of a Shopaholic)

A už se zase vracím ke klasickým filmům. Tenhle film znám už dlouho a baví mě na něm hlavně to, že to není jenom klasická romantická komedie, ale je tu přidaná hodnota v podobě módy a nakupování. Myslím, že chování Rebeky znají skoro všechny slečny a ženy (tedy doufám, že ne v takové míře :)) Určitě tenhle film pobaví nejen v tmavých zimních dnech.

4. Velký Gatsby (The Great Gatsby)

Film Velký Gatsby není samozřejmě typickým módním filmem. Uvádím ho však proto, že mě jako módního nadšence okouzlily úžasné kostýmy. Rozhodně patří k těm filmům, které se prostě neokoukají ani po několika zhlédnutích.

5. Yves Saint Laurent (Yves Saint Laurent)

Ještě vcelku novější film z roku 2014. Jak už název napovídá, je to film o životě Yves Saint Laurenta, o tom, jak se z něho stal slavný návrhář, ale taky o jeho temné stránce. Rozhodně stojí za to dozvědět se o tomto velikánovi módy něco víc.

6. Donatella Versace (House of Versace)

Film z roku 2013, který popisuje to, jak Donatella převzala vedení firmy Versace po smrti svého bratra Gianniho. Rozhodně dobře zpracovaný dokumentární film. Možná vás překvapí (stejně jako mě), jak na tom firma Versace byla a nebo že Donatella absolvovala i léčení ze závislosti na alkoholu a drogách.

7. Saint Laurent (Saint Laurent)

Další film o Yves Saint Laurentovi, také z roku 2014. Opět pojednává o životě a díle Yves Saint Laurenta. Po shlédnutí můžete porovnat, který z dokumentárních filmů mapujících život Saint Laurenta se vám líbil více ;)

8. Valentino: The Last Emperor (Valentino: The Last Emperor)

Úžasný dokument, který je samozřejmě o ikoně jménem Valentino Garavani. Doporučila bych možná spíše pro ty, co opravdu zajímá móda a sám Valentino. Ale je skvělý, takže se nudit nebudete. Na závěr bych si dovolila snad jen úžasnou citaci (kterou jsem si zamilovala) z dokumentu od samotného Valentina: "I like beauty. It´s not my fault."

Doufám, že vás aspoň těchto pár filmů inspirovalo a pomohlo vám přežít pár ošklivých dnů. Určitě budu ráda, když i vy nějaké doporučíte mně :)

You Might Also Like

0 komentářů